The Night Chicago Died / Paper Lace [스크랩] :: 록키의 나만의 세상
728x90

The Night Chicago Died / Paper Lace

 

이미지를 클릭하면 원본을 보실 수 있습니다.

 

 

 

The Night Chicago Died    Paper Lace

 

--------------------------------------------------

 

 

 

**  The Night Chicago Died  **

 

 

My daddy was a cop on the east side of Chicago

나의 아버지는 시카코시 동쪽에 근무하는 경찰이었어요

 

Back in the U.S.A back in the bad old days

미국의 뒷 골목 험한 시절을 보냈던

 

In the heart of a summer night

여름밤의 열기 속에서

 

In the land of the dollar bill

달러의 나라(땅) 에서

 

When the town of Chicago died

시카고 마을이 죽었을 때

 

And they talk about it still

사람들은 그것에 대하여 아직도 말해요

 

When a man named Al Capone

알카포네라고 불리우는 사람이

 

Tried to make that town his own

그 마을을 자신의 것으로 만들려고 노력했어요

 

And he called his gang to war

그리고 그는 그이의 갱들에게 전쟁을 명하였어요

 

With the force of the law

법을 집행하는 군대와

 

I heard my mama cry

난 어머니가 우는 소리를 들었어요

 

I heard her pray the night Chicago died

난 그녀가 시카고가 죽엇다고 기도하는 걸 들었어요

 

Brother what a night it really saw

여러분 정말로 대단한 밤이었어요

 

Brother what a fight it really saw

여러분 정말 대단한 싸움이었어요

 

Glory be!

축복이 있기를!

 

I heard my mama cry

난 어머니가 우는 소리를 들었어요

 

I heard her pray the night Chicago died

난 그녀가 시카고가 죽었다고 기도하는 걸 들었어요

 

Brother what a night the people saw

여러분 정말 대단한 밤이었어요

 

Brother what a fight the people saw

여러분 정말 대단한 싸움이었어요

 

Yes in deed!

예 정말로!

 

And the sound of the battle rang

전투의 소리가 들렷어요

 

Through the street of the old east side

옛 동쪽 부분의 거리를 통해서

 

Till the last of the hoodlum gang

갱의 마지막 한 사람이

 

Had surrendered up or died

행복할 때나 죽을 때가지

 

There was shouting in the street

거리에서는 고함소리와

 

And the sound of running feet

달리는 발자욱 소리가 들려왔어요

 

And I asked someone who said

난 어떤 사람에게 물었는데 그는

 

"But a hundred cops are dead"

약 백여명의 경찰관이 죽엇다" 고 말했어요

 

I heard mama cry

난 어머니가 우는 소리를 들었어요

 

I heard her pray the night Chicago died

난 그녀가 시카고가 죽었다고 기도하는 걸 들었었요

 

Brother what a night it really saw

여러분 정말 대단한 밤이었어요

 

Brother what a fight it really saw

여러분 정말로 대단한 싸움이었어요

 

Glory be!

축복이 있기를!

 

I heard my mama cry

난 어머니가 우는 소리를 들었어요

 

I heard her pray the night Chicago died

난 그녀가 시카고가 죽었다고 기도하는 걸 들었어요

 

Brother what a night the people saw

여러분 정말 대단한 밤이었어요

 

Brother what a fight the people saw

여러분 정말 대단한 싸움이었어요

 

Yes in deed!

예 실로!

 

And there was no sound at all

아무 소리도 들리지 않았어요

 

But the clock upon the wall

하지만 시계소리 이외는요

 

Then the door burst open wide

그때 문이 활짝 열리고

 

And my daddy stepped inside

아버지가 들어 오셨어요

And he kissed my mama`s face

그리고 그는 어머니 얼굴에 입맞춤을 하고

 

And be brushed her tears away

그리고 어머니의 눈물을 훔쳐냈어요

 

The night Chicago died

시카고가 죽었던 밤

(Na na na , na na an , na na an)

 

The night Chicago died

시카고가 죽던 밤

 

Brother what a night the people saw

여러분 사람들이 보았던 대단한 밤이었어요

 

Brother what a fight the people saw

여러분 사람들이 보았던 대단한 싸움이었어요

 

Yes in deed!

예 실은!

 

The night Chicago died

시카고가 죽었던 밤

(Na na an, na na na , na na na)

 

The night Chicago died

시카고가  죽었던 밤

 

Brother what a night it really saw

여러분 사람들이 보았던 대단한 밤이었어요

 

Brother what a fight it really saw

여러분 사람들이 보앗던 대단한 싸움이엇어요

 

Glory be!

축복이 있기를!

 

The night Chicago died

시카고가 죽었던 밤

 

(Na na na, na an na. na na na)

 

The night Chicago died

시카고가 죽던 밤

 

 

이미지를 클릭하면 원본을 보실 수 있습니다.

 


 

 

반응형
LIST

+ Recent posts